Polde #3 - En lång dags väntan

 
Följande natt, efter träffen med Malin, sov Thomas tugnt. Han tänkte på hur trevligt han hade haft det och på hennes vackra leende.
 
 
Men.. jobbet kom emellan. Med långa arbetsdagar och kort fritid hade han inte speciellt mycket tid över till att tänka på Malin.
 
 
Han fortsatte att laga sin vanliga frukost - en snabb och lätt sallad. Alla rutiner fortsatte som vanligt.
 
 
Men jobbet var inte lika roligt längre. Hans andra kollegor försökte peppa honom, men det enda han kunde tänka på var hur mycket han saknade Malin, och att prata med henne på kafferasterna.
 
- ringer -
 
Thomas bestämde sig därför att gå tidigare från jobbet, för att åka hem till Malin och prata med henne. Hon svarade genast entusiatiskt ja när hon fick telefonsamtalet, och han begav sig mot Malin.
 
 
"HEEEJ MALIN!!" gapade Thomas ut sig så fort han såg henne på utfarten utanför hennes hus. Hon log när hon såg honom och svarade glatt "Hej där, någon som är glad och se mig?" och fnittrade till.
 
 
"Hehe, jaa.." svarade Thomas och pekade in mot huset - "Kan du inte visa mig hur du bor nu då?". Malin nickade och gick in i huset.
 
 
De satte sig genast i soffan i vardagsrummet, och en stel tystnad utbret. Thomas visste inte riktigt hur han skulle få ut orden ur munnen.
 
 
*Jag måste säga det nu. Jag MÅSTE. Thomas, du är stark. Du klarar det här. Vill hon inte ha dig, så är det hennes förlust. Jag KLARAR det här. Jag måste klara det här.* upprepade Thomas i sitt huvud och samlade mod för att fråga den läskiga frågan.
 
 
"Malin. Jag har något jag måste fråga dig. Du kanske tycker att jag hastar fram, och det kanske jag gör också... men jag kan verkligen inte sluta tänka på dig." darrade Thomas fram.
 
 
Malin andades ut och svarade "Jag kan inte heller sluta tänka på dig, men ... vad är det du vill fråga?"
 
 
Thomas la sin arm runt om henne och svarade självsäkert "Eeehm...jo. Vill du bli tillsammans med mig? Jag vet att det kanske är något som bara 'sker', men jag vill fråga dig. Om du vill alltså. Eller inte."
 
 
Malin rodnade och svarade ett kort men säkert "Ja, det vill jag." och log. 
 
 
Thomas omfamnade henne och kände hur varm han blev, men också hur mycket klockan hade blivit. *Halv nio?! Jag som måste jobba imorgon..och hinna laga mat, och min söndriga toalett..* tänkte han. Han reste sig upp och drog med sig Malin.
 
 
"Ööhmm.. jag behöver gå nu, för klockan har blivit mycket.. och jobbet du vet. Men nu blir det snart helg, så vi kan väl ses? Öhhmm... gå på lite fler dejter..typ?" sa Thomas blygt.
 
 
"Ja. Defintivt, vi måste ses snart. Nu är vi ju dessutom officiella. Åh, vad jag gillar dig." svarade Malin självsäkert och dorg honom närmare sig.
 
 
 
 
I nästa del får ni följa med på Thomas & Malins första riktiga dejt, och se hur den går. Det är kanske inte så kul att bara se bilder på en Thomas som jobbar varje dag så jag tänkte att ni får se mer utav hans kärleksliv. Detta är trots allt en legacy, så barntillverkningen är den mest intressanta ;-) -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0